Zero şase sau zero şapte

portabilitatea-numerelor-orange-moldcell

Sursă foto

Începând cu 1 iulie, orice abonat al telefoniei mobile are posibilitatea să migreze la un alt operator păstrându-şi numărul de telefon.
Această informaţie am citit-o practic oriunde. Pe reţelele de socializare, pe bloguri, pe site-urile de ştiri. S-a început un feedback foarte mare, multe mesaje, comentarii, link-uri. Am citit tot ce e posibil şi imposibil despre portabilitate şi vreau să expun nişte analize sau observaţii făcute de mine pe baza le ceea ce am citit.

Încep cu ce am citit pe bloguri. Despre protabilitate au scris Dimex, Eugen Luchianiuc, Cristina EvtodiiDumitru Munteanu, Corneliu Gandrabur, Nicolae Apostu, Valeriu Tihai. Cel puţin aşa rezultate mi-a dat Google.

În primul rînd am găsit o însemnare din 2011( în iulie 2011 a fost aprobat Programul de implementare a portabilităţii numerelor în Republica Moldova pentru anii 2011 – 2013 elaborat de către ANRCETI) pe blogul lui Valeriu Tihai ce dă un sondaj preventiv (click View Results) care arată  ce vor face abonaţii dacă va fi posibilă portarea, adică la ce operator se vor schimba.

Deja cînd a fost lansată portabilitatea am găsit alte însemnări.

Prima zi a fost indisponibil numărul special al celor de la Moldcell care nu peste mult timp a fost soluţionată, conform însemnării Portabilitatea văzută prin ochelarii violeţi  şi s-a scris despre nemulţumirea utilizatorilor faţă de ceea că de ceva timp abonaţii Moldcell plătesc 4 % comision la reîncărcarea contului prin terminal, conform altei însemnări po blogul lui Dimex.

Aveţi, presupun, întrebări de genul : „ Cît va costa acest serviciu?” şi „Cum lumea o să afle că mi-am schimbat operatorul?”. Răspunsuri am găsit aici : gratuit şi v-a fi un ton distinctiv care o să anunţe de faptul că persoana pe care tocmai o suni e în altă reţea deja.

Sfaturi importante am citit într-o postare de pe blogul lui Nicolae Apostu. Unul ar fi că este important să ştim să cheltuim toţi banii pe care îi avem pe cont înainte de portare căci nu se poate de transferat banii pe care ai în cont de la un operator la altul.

Un dezavantaj al acestei portabilităţi este că orice bonus oferit de către operatorul terţ, nu poate fi transferat în momentul portării. Deci, dacă aveţi n  ani în reţeaua X, care vă ofereau bonusuri pe parcursul anilor, aceştea  vor dispărea, atît anii cît şi bonusurile,  odată ce vă transferaţi la reţeaua Y,  cel puţin aşa am citit aici.

Nu-mi place ce a făcut Moldcell în spotul lor publicitar  E timpul pentru libertate, au dat în lumină proastă pe cei portocalii şi i-au etichetat ca „limitat”, se întreabă cît de loială este concurenţa?

Moldcell au 5 spoturi publicitare despre portabilitate, Orange are 1 despre portabilitate şi 2 spoturi unde la urmă se adaugă informaţia despre portabilitatea numerelor. Orange în acel 1 spot şi două jumătăţi de spot nici pe departe nu a pătat  nici reputaţia sa, nici a concurenţilor. Aici un mare respect pentru asta. Ceea ce nu mi-a mai plăcut la Moldcell e faptul că ăştea încleie pe tot ce găsesc, uşile de la intrare în bloc, staţii, stîlpi, afişe despre ofertele lor şi portabilitate.

Despre nemulţumirea conţinutul spoturilor publicitare Moldcell am mai găsit şi aici.

Dar sunt nemulţumită şi de Orange. Ca să fie clar. Eu pot să intru pe pagina de FB a Moldcell şi să las pe wall-ul lor orice părere despre serviciile lor. Citiţi şi voi şi vedeţi. Ei nu se tem de părerile oamenilor, de problemele care au apărut la clienţi şi aceştea sunt nemulţumiţi şi de multe multe altele, inclusiv şi acele postări cu cuvinte de bine. Ei răspund la orice postare pe wall şi încearcă, cel puţin prin comentarii asta am observat, să ajute clienţilor săi.
Ce se întîmplă la Orange? Ei sunt mai hîtri şi au blocat wall-ul. Să vreau eu tare să le zic părerea mea nu pot să o fac decît prin mesaj sau pe site-ul help.orange.md. Am avut o discuţie cu cei de la Orange pe FB, ei mă tot redicţionau pe help.orange.md, doar că acolo timp de 10 zile este o întrebare şi 7 răspunsuri, la categoria „Portabilitate”, dintre care 3 de un utilizator – helper, 2 de Orange, unul se jăluie pe cenzurare şi altul e cel care întreabă. Cîîîîîîît feedback, cîte păreri şi opinii (sarcasm dacă şeva). Încep să cred că aeştea de la Orange se tem de critică şi păreri.
De aceea le zic bravo celor de la Moldcell că au avut curajul să lase wall-ul pentru ca utilizatorii să se simtă liberi în exprimare, chiar dacă aceştea îi fac cu ou şi cu oţet aproape peste fiecare postare.

Deci, pînă cînd scorul e de 1:1.
Mergem mai departe.

Eu căutînd pe Google ” orange + portabilitate” şi „moldcell + portabilitate” am primit multe link-uri, dar care într-adevăr are informaţie despre ce îmi trebuie am găsit 22.

15 dintre aceste link-uri conţin chiar în titlu cuvîntul „Moldcell”
3 link-uri conţin chiar în titlu cuvîntul „Orange”
3 link-uri conţin chiar în titlu ambele cuvinte,  „Orange” şi „Moldcell”
Facem totaluri?
Moldcell 
+
5 video (poate fi şi în minus)
15 link-uri
wall-ul deschis
oferte atrăgătoare

afişe încleiate aiurea
nu au acoperire în toate satele din MD
concurenţă neloială

Orange
+
1 spot(poate fi şi în minus asta)
concurenţă sănătoasă
3 link-uri
acoperirea mai bună

wall-ul blockat pe FB
ofertele nu sunt atît de atrăgătoare

Am făcut şi un sondaj să aflu la ce operator se vor transfera abonaţii din momentul în care au aşa posibilitate.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 150 de respondenţi, care trebuiau să răspundă la o singură întrebare :  La ce operator aţi dori să faceţi portabilitate?
Rezultatele au fost următoarele :

sondaj

Cifrele vorbesc de la sine şi nu necesită multă explicaţie.

În final aş vrea să vă propun să citiţi despre cum Unite ar putea fi marele cîştigător în această „luptă”.

orange-moldcell
Sursă foto

4 gânduri despre &8222;Zero şase sau zero şapte&8221;

      1. după părerea mea era mai bine de luat câte 100 (cifra poate fi și alta) de respondenți de la fiecare operator și de văzut care e procentajul celor care doresc să treacă la alt operator. Așa cum e făcut au fost întrebați mai mulți abonați ai Orange decât cei de la Moldcell și Unite luați împreună 🙂 În fine bravo 🙂 E ceva deja.

      2. ideea e că eu am făcut sondajul pentru ca să poată răspunde oricare.
        în marea măsură au fost prietenii şi cunoscuţii mei de pe FB.
        sondajul pe care îl propui tu nu va fi chiar sondaj, va fi o statistică mai degrabă.
        sondajul e cînd răspunde orice persoană din publicul ţintă ales de tine. la mine publicul ţintă a fost cei care sunt la unul din cei 3 operatori, deci practic fiecare poate răspunde.
        oricum, mulţumesc de atenţionare 😉

Lasă un comentariu